W branży kosmetycznej produkt zaczyna działać zanim trafi na skórę – pierwszym kontaktem klienta z marką jest… opakowanie.
To ono buduje wrażenie jakości, estetyki i profesjonalizmu.
Ale oprócz wyglądu liczy się również coś, czego nie widać na pierwszy rzut oka – bezpieczeństwo transportu i użytkowania.
Firmy kosmetyczne coraz częściej poszukują opakowań, które są piękne, funkcjonalne i ekologiczne – a tektura falista okazuje się rozwiązaniem idealnym.
Kosmetyki to produkty:
delikatne i wrażliwe na temperaturę, światło, uszkodzenia,
o wysokiej wartości jednostkowej,
często w szklanych lub cienkościennych opakowaniach jednostkowych,
często zamawiane online, co zwiększa ryzyko uszkodzenia w transporcie.
Z punktu widzenia logistyki, marketingu i wizerunku, opakowanie dla tej branży musi więc spełniać jednocześnie kilka funkcji:
Chroni zawartość przed wstrząsami, pęknięciami, przeciekami.
Wzmacnia odbiór marki – zwłaszcza w segmencie premium i naturalnym.
Ułatwia magazynowanie, transport, etykietowanie.
Klienci kosmetyków eko oczekują, że opakowanie również będzie przyjazne planecie.
W zależności od wielkości produktu i jego masy – możesz zastosować:
Mikrofala E lub B – dla lekkich kosmetyków w małych słoiczkach i buteleczkach (np. kremy, olejki)
Fala C lub BC – dla zestawów kosmetycznych, produktów w szklanych flakonach, gift boxów
Dzięki temu opakowanie jest lekkie, ale solidne.
Nic tak nie psuje wizerunku, jak potłuczony flakonik za kilkadziesiąt złotych.
Insert z tektury falistej:
stabilizuje produkt wewnątrz pudełka,
zapobiega przemieszczaniu się elementów,
może być zaprojektowany indywidualnie pod kształt produktu,
może być również estetyczny i zadrukowany – pełniąc funkcję ekspozycyjną.
Tektura może być… piękna. Oto jak możesz osiągnąć efekt „wow”:
druk offsetowy lub cyfrowy – pełnokolorowy branding, delikatne gradienty
hot-stamping (złocenie, srebrzenie) – luksusowy efekt
soft-touch lub lakier matowy – przyjemne w dotyku wykończenie
nadruk wewnątrz opakowania – dodatkowa wartość po otwarciu
personalizacja – pudełko z imieniem klientki? czemu nie!
Estetyczne pudełko kosmetyczne może być tak samo fotogeniczne jak sam produkt – idealne do unboxingu i social mediów.
W branży beauty ważne są szczegóły. Tekturowe pudełko może:
otwierać się bez użycia nożyczek,
mieć zamknięcie magnetyczne lub typu „easy open”,
nadawać się do zwrotu dzięki taśmie zwrotnej,
być intuicyjne w użyciu i bezpieczne dla produktu.
Dla klientów naturalnych i premium kosmetyków coraz ważniejsze jest, by opakowanie było:
w pełni recyklingowalne,
produkowane z materiałów z certyfikatem FSC,
wolne od plastiku i foliowych wypełniaczy,
biodegradowalne lub kompostowalne.
Opakowanie z tektury falistej spełnia te kryteria – a przy tym doskonale pasuje do estetyki eko i clean beauty.
🔹 Marka X – naturalne kosmetyki handmade
Problem: Produkty uszkadzały się w transporcie, a pudełka nie były spójne z wizerunkiem eko marki.
🔹 Rozwiązanie od Wekart:
pudełko z mikrofali E,
insert dopasowany do słoiczków z masłem shea,
nadruk w stylu kraft, ekologiczny klej, minimalistyczne logo.
🔹 Efekt: spadek reklamacji o 87%, wzrost pozytywnych opinii o opakowaniu, udostępnienia w social mediach przez klientki.
W czasach, gdy klienci kupują oczami, opakowanie jest przedłużeniem produktu.
Zwłaszcza w branży kosmetycznej – musi być estetyczne, bezpieczne i ekologiczne.
Wekart projektuje i produkuje opakowania z tektury falistej, które:
✅ chronią delikatne produkty,
✅ wyróżniają się wyglądem,
✅ są zgodne z trendami eko,
✅ podnoszą wartość postrzeganą kosmetyku.
Masz markę kosmetyczną? Wprowadzasz nowy produkt na rynek?
Potrzebujesz pudełka, które zabezpieczy produkt i oczaruje klienta?
📩 Skontaktuj się z Wekart – przygotujemy projekt i produkcję opakowania skrojonego na miarę Twojej marki.
WEKART © 2025 | All Rights Reserved